Известие

Collapse
No announcement yet.

Трудно ли се върти волана на 147/156 по принцип?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Трудно ли се върти волана на 147/156 по принцип?

    Здравейте колеги,

    Така от край време като седна в колата на някой познат, пробвам как (с какво усилие) се върти волана, когато колата е в покой. Установих, че на Алфата волана се върти с най-голямо усилие. Това "явление" се обяснява, че колата е с много директно управление или просто проблема е в моя телевизор (колата има някакъв проблем) Останалите коли, които участваха в "проучването" бяха : Ауди А3, Пежо 206, Хюндай и30, БМВ 520 (Е39 ако не се лъжа).
    На моята кола рейката е рециклирана преди година и съм си сменил хидравличното масло с Тутела (каквото го дават по книжка). По окачването нямам проблеми (с изключение на един скърцащ горен носач), с 195/65/15 волана се върти по-леко, от колкото с летните 17-ки, но пак далеч от лекотата на по-горе описаните автомобили от други марки

    Кажете при вас какво е положението...
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

  • #2
    за да бъдеш по обективен , би трябвало да правиш тестовете с еднакви гуми( марка, размер, възраст) и върху една и съща настилка.
    Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
    sprint tropheo
    155/1.8
    156/2.0 Selespeed

    Comment


    • #3
      Ми еднакво и на двете ми се върти, при мене, разлика не виждам дори и между 17 и 18 цола, може и да има, но не е забележима........не ми се вижда твърд волана......
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
        Здравейте колеги,

        Така от край време като седна в колата на някой познат, пробвам как (с какво усилие) се върти волана, когато колата е в покой. Установих, че на Алфата волана се върти с най-голямо усилие. Това "явление" се обяснява, че колата е с много директно управление или просто проблема е в моя телевизор (колата има някакъв проблем) Останалите коли, които участваха в "проучването" бяха : Ауди А3, Пежо 206, Хюндай и30, БМВ 520 (Е39 ако не се лъжа).
        На моята кола рейката е рециклирана преди година и съм си сменил хидравличното масло с Тутела (каквото го дават по книжка). По окачването нямам проблеми (с изключение на един скърцащ горен носач), с 195/65/15 волана се върти по-леко, от колкото с летните 17-ки, но пак далеч от лекотата на по-горе описаните автомобили от други марки

        Кажете при вас какво е положението...
        и при мен рейката е рециклирана и на място е доста тегав волана! Явно от това ще да е...


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • #5
          Мойта не е рециклирана и си се върти нормално. На място обаче ако въртиш подавай газ! По принцип не е хубаво на ямсто да въртиш. Натоварваш рейката доста. За това леко напред назад да има някво движение на колелото все пак и си помпай на газта. Аз така съм си свикнал и даже и много лесно се върти.
          Last edited by fiore; d.m.y г., 11:37.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Само ше кажа така... като карах Стилото ( то е с електро усилвател) в режим City се въртеше с кутре волана... имаме и 1 Ситроен берлинго, като се качвах в него ми се струваше супер тежък волана му. Сега от 147-цата като се кача в него и ми се вижда перце.

            Абе трудно си се върти в сравнение с повечето коли но е и много по директно управлението
            147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
            Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
            156 2.4 JTD - ex

            Comment


            • #7
              Пичалараи и при мен волана не се въртеше особено лесно на место...и даже установих,че на колеги с други 147-ци волана им се върти по-лесно от моя и в движение...ноооо след като сложих разпънката волана вече е медец...стана много мек и приятен за управление

              п.п. Пак заради разпънката,колата стана много стабилна в завоите
              SNAKE 147 1.9 JTD Z-Edition '05 - THE RED TORPEDO
              SNAKE 147 1.9 JTDm 8V '06 - Nero
              SNAKE 159 1.9 JTDm 16V '06 - Rosso

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                Здравейте колеги,

                Така от край време като седна в колата на някой познат, пробвам как (с какво усилие) се върти волана, когато колата е в покой. Установих, че на Алфата волана се върти с най-голямо усилие. Това "явление" се обяснява, че колата е с много директно управление или просто проблема е в моя телевизор (колата има някакъв проблем) Останалите коли, които участваха в "проучването" бяха : Ауди А3, Пежо 206, Хюндай и30, БМВ 520 (Е39 ако не се лъжа).
                На моята кола рейката е рециклирана преди година и съм си сменил хидравличното масло с Тутела (каквото го дават по книжка). По окачването нямам проблеми (с изключение на един скърцащ горен носач), с 195/65/15 волана се върти по-леко, от колкото с летните 17-ки, но пак далеч от лекотата на по-горе описаните автомобили от други марки

                Кажете при вас какво е положението...
                Имай впредвид ,че завиваш с половин до един оборот по малко от гореизброените. Преброй витките крайно ляво крайно дясно на друга кола и на твоята. Това също оказва влияние,все пак алфата се води по спортна кола с по директно управление, именно за това е и по трудно маневрена. Мен именно това много ми харесва.
                sigpic Alfasud/156 1.8ex
                156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                Comment


                • #9
                  Значи не ме разбирайте погрешно...Волана не е като на москвич 12-так Просто сравнено с други марки коли е по-тежък, но в никакъв случай не изпитвам някакви мъки да го въртя Ако трябва да бъдем честни, лично на мен така, както е в момента ми допада повече

                  Исках да разбера дали по принцип волана е така по-тежичък или тия от МИ-то вместо да са рециклирали рейката, само с натягане са и "обрали" луфта и са ми казали рециклирахме я Прочетох, че ако само я натегнат рейката ще спре да тропа, но волана ще стане по-тежък....От този казус дойде идеята за тази тема

                  п.с. Galeano да колега, забелязал съм го това с оборотите на волана Даже на няколко пъти щях да се чукна с Пежото, че съм свикнал да навия примерно 1 оборот волана и да взема един завой пред нас, а с пежото въртя един оборот и тая кола не ще да завива аххаха
                  Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 15:40.
                  Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                  FIAT Coupe 16VT
                  Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Е ако след 'рециклирането' е така станала рейката, ще си третият познат на мен случай с такъв симптом.
                    А колко са оборотите, м/у другото?
                    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                    Lancia Kappa JTD '98 -

                    Comment


                    • #11
                      Ще говоря малко на прима виста, но мисля че са 2 оборота и половина от крайно ляво до крайно дясно.
                      А иначе аз толкова неща смених по предницата - всички носачи, Кони спорт амортисьори, полиуретан на стаб.щанга и прочие...Та аз не си спомням реално като я купих как беше волана..., но според мен не е имало някаква ОЧЕВАДНА разлика преди и след ремонта на рейката, защото щеше да ми направи впечатление още като я изкарах от сервиза
                      Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 16:13.
                      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                      FIAT Coupe 16VT
                      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                      Comment


                      • #12
                        Трябва да премерите на 2-3 такива коли усилието, за да се съпоставят нещата.
                        Щото при мен също е 2,5 оборота и волана се върти буквално с пръст, особено докато маслото е студено. Но всичко е субективно.
                        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                        Lancia Kappa JTD '98 -

                        Comment


                        • #13
                          Моята белисима се върти лесно, със сменена рейка съм, и с новата малко по лесно се върти, управлението се извършва с една ръка. Иначе ако са ти позатегнали за луфта се затруднява малко управлението.
                          Като цяло съм забелязал че алфите не са толкова маневрени коли.
                          sigpic
                          Gulfstream G650 with Italian design...

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
                            Като цяло съм забелязал че алфите не са толкова маневрени коли.
                            156-ците не са колега при 147 не е така,което за мен лично е странно, защото и двата модела са с едно и също окачване
                            SNAKE 147 1.9 JTD Z-Edition '05 - THE RED TORPEDO
                            SNAKE 147 1.9 JTDm 8V '06 - Nero
                            SNAKE 159 1.9 JTDm 16V '06 - Rosso

                            Comment


                            • #15
                              Тегав си е волана. И на предната ми Алфа беше така и на тази. Според мен така са го направили, за да се усеща по-добре колата в завой.
                              БТВ на другите коли от Фиат груп,които съм карал, демек Фиат и Ланчия, воланите им са мнооого по-леки, в това число на Ипсилон-а от подписа ми 96 г., а на Мареа-та волана беше буквално като откачен. След 145, на нея ми се струваше, че нещо се е счупило и аз въртя волана, а гумите няма да завият.
                              2014: Deutschland über alles

                              Comment

                              Working...
                              X